Segélyhívások

107

105

104

 

112

MI A TEENDŐ SÚLYOS IPARI BALESET ESETÉN?

Jelenlegi hely

Címlap

Ősi Oktatási Központ

Nyomtatóbarát változatEmail

Az intézményről dióhéjban

Ősi község Önkormányzata kötelező közoktatási feladatairól az Ősi Oktatási Központ közös igazgatású közoktatási intézmény fenntartásával gondoskodik. Többcélú intézményünk két, tevékenységét összehangoló, de szervezeti és szakmai téren mégis jól elkülönülő egységből áll.

Az óvoda intézményegység három csoporttal működik és a 3-7 éves gyermekek neveléséről, iskolai életre való felkészítéséről gondoskodik. Az óvoda nevelési programja nagy hangsúlyt fektet az egészséges életmód kialakítására, a mozgáskultúra fejlesztésére és a megismerési folyamatok kialakítása érdekében preferálja a tevékenykedő pedagógiai módszereket.

A nyolc évfolyamos általános iskola intézményegység a 6-14 (16) éves tanulók neveléséről és alapfokú oktatásáról gondoskodik. Az iskola pedagógiai programja kiemelt célkitűzésként a gyermekekben rejlő adottságok felkutatását-, alapképességeik sokoldalú fejlesztését- és személyiségük teljes körű kibontakoztatását jelölte meg.

Az iskola a magyar és az egyetemes emberi kultúra alapjainak megismertetésén túl, nagy szerepet szán azoknak az élet hétköznapjain is hasznosítható korszerű ismereteknek, melyek lehetővé teszik, illetve megkönnyítik a diákok társadalomba való beilleszkedését, érvényesülését.

A nevelőtestület felkészültsége, lelkiismeretes munkája a gyermekszeretetre és egymás tiszteletére, megbecsülésére épülő közvetlen, családias munkahelyi légkör ideális hátteret biztosít a zavartalan oktató-nevelő munkához.


 

Egy kis iskolatörténelem

Ahhoz, hogy intézményünket, folyó tevékenységet megérthessük, néhány mondatban fel kell elevenítenem az intézményünk történelmét.

Ősiben az iskoláztatás gyökerei 1612-ig nyúlnak vissza. A kezdetben felekezeti (római katolikus és református) alapon szerveződött iskolákat 1948-ban államosították és összevonták. 1961-től egy új, akkoriban igen korszerűnek számító, nyolc tantermes iskolaépületben kaptak helyet az itt élő gyerekek.

A község nyugati szélén épült Ősi Állami Általános Iskola a rendszerváltozásig működött.  Az Ősi Állami Óvoda (majd később Ősi Napközi Otthonos Óvoda) szintén 1961-ben kezdte meg működését a megszüntetett katolikus iskola régi, kibővített épületében.

A hatékony nevelő-oktató munka és a gazdaságosabb működtetés érdekében a település döntéshozói - a nyolcvanas évek elején – egy korszerű közoktatási intézmény-komplexum létesítését határozták el. Az óvodát és az általános iskolát magában foglaló Ősi Oktatási Központ– az 1990-es évek elejétől kezdődően – több lépcsőben jött létre.

Elsőként a régi iskolaépület bővítésével 300 fő étkeztetését biztosító modern főzőkonyha és 60 férőhelyes étkező készült el. Majd az új épületszárny emeleti részén könyvtárat, tantermeket és irodákatalakítottak ki. Ezt követte 1993-ban a sportcsarnok építése, mely a romló gazdasági helyzet következtében, már közel tizenöt éve a „pályalefedés szintjén” megrekedt.

Az új óvodai épületszárny megépítését a régi, közel kétszáz éves, óvodaként használt épület összedőlése tette szükségessé. Központi és megyei források segítségével 1999 decemberében átadásra került a korszerű, minden igényt kielégítő 75 férőhelyes napközi-otthonos óvodai épületszárny.


 

 

 

Működésünk feltételeiről

 

Az Ősi Oktatási Központ épületeinek állapotát – létesítésük korának megfelelően - kettősség jellemzi. Az intézmény nyolcvanas-kilencvenes években átadott épületrészei (konyha, étkező, könyvtár, óvoda) korszerűek, minden tekintetben megfelelnek a kor követelményeinek.

Az 1961-ben épített iskola fő- és melléképületeit azonban – a felújítások elmaradásának következtében – hosszú időn át nem csupán esztétikailag nyújtanak lehangoló látványt, de az utóbbi időben már komoly baleseti forrást is jelentettek.

Az ezredfordulót követő néhány évben azonban – az önkormányzat vezető tisztségviselőinek és képviselőinek köszönhetően – jelentős javulás történt az intézmény tárgyi feltételeiben.

A pozitív változás, korszerűbb, takarékosabb működtetést célzó beruházásokkal kezdődött. A 2003-ban megtett első lépést a fűtési rendszer szabályozhatóvá tétele és a hőszigetelt nyílászárók, beépítése jelentette.

Még ugyanebben az évben- az iskolavezetés kezdeményezésére - hat évet átölelő tanterem-felújítási program kezdődött Ennek során a szokásos karbantartási munkákon túlmenően, évente két tantermet teljes egészében felújítottunk (parketta felcsiszolása, lakkozása, lambériázás, világítás korszerűsítése, új tanulóbútorzat beszerzése). 2004-ben - megyei és önkormányzati forrásokból - felújításra, illetve korszerűsítésre került az intézmény valamennyi vizesblokkja.

Az iskola jelenleg egy szaktanteremmel (számítástechnika) rendelkezik. Felszerelésének kiépítése jelenleg is folyamatban van. A kezdeti lépéseket pályázati forrásból, valamint az „Ősi Gyermekekért Alapítvány” támogatásával sikerült megvalósítani. Évről évre - a technika fejlődését figyelembe véve - igyekeztünk korszerűbb, gyorsabb számítógépekre szert tenni. Ma már egy szerverből és tizenöt munkaállásból kiépült hálózati rendszerünk van, internetes hozzáféréssel és jogilag tiszta szoftverekkel, CD meghajtókkal, hangkártyákkal.

2006-ban az állagmegóvást, a baleset-megelőzést és a szakmai eszközfejlesztést célzó intézményi beruházások megtorpantak. Így az év során, az életveszélyessé vált kémények lebontásán, valamint a 2005 őszén beázott lapos-tetős épület tetőszigetelésén túlmenően, érdemleges felújítás, fejlesztés nem történt az intézményben. Ezért sajnos a továbbiakban is súlyos gondot és veszélyforrást jelent az iskola főépületének tetőzete, az ereszcsatornák állapota, a leomló lábazat, valamint a villámhárító rendszer hiánya.


Eredményeink

Tanítványaink évek óta kimagasló eredményeket érnek el a városi, területi és megyei szinten megrendezett szaktantárgyi és sportvetélkedőkön. Csupán néhány eredményt kiragadva a sok közül:

Szaktárgyi versenyek

  • Területi szintű (Várpalota, Berhida, Peremarton, Pétfürdő, Hajmáskér, Papkeszi, Öskü, Nádasdladány) matematika-, mese-, szavaló-, helyesírási-, prózamondó-, rajz-, helytörténeti versenyeken elért kimagasló (I.,II.,III.)helyezések.
  • Színjátszó csoport ezüst-minősítést kapott a megyei Színjátszó találkozón.
  • Az Oktatási Minisztérium és a National Geographic Channel által meghirdetett biológia országos vetélkedőn több mint 300 csapat közül országos harmadik helyezést ért el.

 

Sportversenyek

  • A TV képernyője előtt heteken keresztül szurkolhattunk tanítványainknak a „Pályán maradni” kézilabda vetélkedő során, melyben lányaink az országos döntőig jutottak.
  • Alsó tagozatos diákjaink tíz éven keresztül veretlenül nyerték a „Játékos sportvetélkedő” városi fordulóit, majd megyebajnokként jutottak tovább az országos elődöntőbe.
  • 2000-ben a harmadik korcsoportos öttusázó fiúcsapatunk a Millenniumi Diákolimpia    - Népstadionban megrendezett - országos döntőjén ezüstérmes lett. Ugyanitt Szőlősi József nyolcadik osztályos tanulónk országos 4. helyezést ért el egyéniben.
  • A Dunántúli serdülő tornán Dunántúli bajnok lett kézilabda csapatunk.

Végzős tanítványaink az elmúlt tizenöt évben kivétel nélkül felvételt nyertek választott iskolájukba. A középiskolai visszajelzések arról tanúskodnak, hogy az intézményünkből magukkal vitt ismeretanyag megalapozta felsőbb tanulmányaikat. Az osztálytalálkozókon feltáruló életpályák pedig ékesen bizonyítják, hogy egykori diákjaink nem csupán az iskolapadban, hanem az élet minden területén megállják helyüket. Legbüszkébbek azonban mégis arra vagyunk, hogyvolt tanítványaink - bármilyen hivatást, pályát is választanak - asztalosként, orvosként, kozmetikusként vagy mérnökként – emberségből, tisztességből mindig kiválóan „vizsgáznak”.

 

Egy kis iskolatörténelem

 

Ahhoz, hogy intézményünket, folyó tevékenységet megérthessük, néhány mondatban fel kell elevenítenem az intézményünk történelmét.

 

Ősiben az iskoláztatás gyökerei 1612-ig nyúlnak vissza. A kezdetben felekezeti (római katolikus és református) alapon szerveződött iskolákat 1948-ban államosították és összevonták. 1961-től egy új, akkoriban igen korszerűnek számító, nyolc tantermes iskolaépületben kaptak helyet az itt élő gyerekek.

A község nyugati szélén épült Ősi Állami Általános Iskola a rendszerváltozásig működött.Az Ősi Állami Óvoda (majd később Ősi Napközi Otthonos Óvoda) szintén 1961-ben kezdte meg működését a megszüntetett katolikus iskola régi, kibővített épületében.

A hatékony nevelő-oktató munka és a gazdaságosabb működtetés érdekében a település döntéshozói - a nyolcvanas évek elején – egy korszerű közoktatási intézmény-komplexum létesítését határozták el. Az óvodát és az általános iskolát magában foglaló Ősi Oktatási Központ– az 1990-es évek elejétől kezdődően – több lépcsőben jött létre.

Elsőként a régi iskolaépület bővítésével 300 fő étkeztetését biztosító modern főzőkonyha és 60 férőhelyes étkező készült el. Majd az új épületszárny emeleti részén könyvtárat, tantermeket és irodákatalakítottak ki. Ezt követte 1993-ban a sportcsarnok építése, mely a romló gazdasági helyzet következtében, már közel tizenöt éve a „pályalefedés szintjén” megrekedt.  

Az új óvodai épületszárny megépítését a régi, közel kétszáz éves, óvodaként használt épület összedőlése tette szükségessé. Központi és megyei források segítségével 1999 decemberében átadásra került a korszerű, minden igényt kielégítő 75 férőhelyes napközi-otthonos óvodai épületszárny.

 

 

Működésünk feltételeiről

 

Az Ősi Oktatási Központ épületeinek állapotát – létesítésük korának megfelelően - kettősség jellemzi. Az intézmény nyolcvanas-kilencvenes években átadott épületrészei (konyha, étkező, könyvtár, óvoda) korszerűek, minden tekintetben megfelelnek a kor követelményeinek.

Az 1961-ben épített iskola fő- és melléképületeit azonban – a felújítások elmaradásának következtében – hosszú időn át nem csupán esztétikailag nyújtanak lehangoló látványt, de az utóbbi időben már komoly baleseti forrást is jelentettek.

 

Az ezredfordulót követő néhány évben azonban – az önkormányzat vezető tisztségviselőinek és képviselőinek köszönhetően – jelentős javulás történt az intézmény tárgyi feltételeiben.

A pozitív változás, korszerűbb, takarékosabb működtetést célzó beruházásokkal kezdődött. A 2003-ban megtett első lépést a fűtési rendszer szabályozhatóvá tétele és a hőszigetelt nyílászárók, beépítése jelentette.

Még ugyanebben az évben- az iskolavezetés kezdeményezésére - hat évet átölelő tanterem-felújítási program kezdődött Ennek során a szokásos karbantartási munkákon túlmenően, évente két tantermet teljes egészében felújítottunk (parketta felcsiszolása, lakkozása, lambériázás, világítás korszerűsítése, új tanulóbútorzat beszerzése). 2004-ben - megyei és önkormányzati forrásokból - felújításra, illetve korszerűsítésre került az intézmény valamennyi vizesblokkja.

 

Az iskola jelenleg egy szaktanteremmel (számítástechnika) rendelkezik. Felszerelésének kiépítése jelenleg is folyamatban van. A kezdeti lépéseket pályázati forrásból, valamint az „Ősi Gyermekekért Alapítvány” támogatásával sikerült megvalósítani. Évről évre - a technika fejlődését figyelembe véve - igyekeztünk korszerűbb, gyorsabb számítógépekre szert tenni. Ma már egy szerverből és tizenöt munkaállásból kiépült hálózati rendszerünk van, internetes hozzáféréssel és jogilag tiszta szoftverekkel, CD meghajtókkal, hangkártyákkal.

 

 

 

 

2006-ban az állagmegóvást, a baleset-megelőzést és a szakmai eszközfejlesztést célzó intézményi beruházások megtorpantak. Így az év során, az életveszélyessé vált kémények lebontásán, valamint a 2005 őszén beázott lapos-tetős épület tetőszigetelésén túlmenően, érdemleges felújítás, fejlesztés nem történt az intézményben. Ezért sajnos a továbbiakban is súlyos gondot és veszélyforrást jelent az iskola főépületének tetőzete, az ereszcsatornák állapota, a leomló lábazat, valamint a villámhárító rendszer hiánya.

2024. április 25. Márk napja van

e-Papír

Naptár

h
k
sze
cs
p
szo
v
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
 
February 2011